2008. augusztus 11., hétfő

Kukacolás






Amaranta: Szóval még a régi, egyszerű, de nagyszerű gépemmel csináltam anyukám táskájához. Lengedett alsófogazat, stoppoló talp. Én csak húzgáltam alatta, nemigen forgattam, de lassan kell, mert törik a tű.

Kipróbáltam korábban úgy is, hogy nem engedtem le a fogazatot és általános talppal vartam. Na az durva volt. Nyakam, vállam, hátam belefájdult, és csak nagy léptékben lehetett vele varrni, ráadásul forgatni kellett az anyagot alatta, mert a varrótalpat le kellett engedni, másképp nem varrt. Nagyon sokáig is tartott!

A táskához én nem használtam közbélést, csak előlapot és hátlapot, ezt kukacoltam egymáshoz. Magamtól a párnához sem használnék, bár azzal biztosan szebben kiemelkedik a minta. Ezt majd a tapasztaltabbak! Tehát két, vagy három réteg összekukacolt párnaelőlap és ehhez jön még (szerintem egy réteg) hátlap.

Katafa: Szerintem fennhagyott fogazattal nem is lehet:( Leengedett anyagtovábbítás, stoppolótalp v. esetleg talp nélkül. A szálfeszességet egy próbadarabon kell kipróbálni, de olyan sokat nem kell rajta állítani. Nem az anyagot forgatod, hanem az anyagot mozgatod a tű alatt.
Kezdőknek ajánlott (páros) gyakorlat: kérj meg valakit, hogy tartson egy filctollat az asztal fölé (ő a tű), Te meg fogj meg egy a/4-es lapot a két rövidebb oldalán és mozgasd a toll alatt úgy, hogy a lap mindig ugyanolyan "állásban" maradjon, azaz a hosszabbik oldala legyen párhuzamos az asztal szélével. Vállból dolgozz, de csuklóból!
A párna előlapja három réteg, a háta meg egy - rendszerint.

Kicsoda: en nem engedem le a fogazatot, de tudod a mienken a talpnak 3 allasa van, igy nem tudom ez mas gepeknel lehetseges-e. (nekem a tobbi gepemen nem) SOHA nem tortem meg tut. Nekem igy kezdetben sokkal konnyebb volt. Ma neha mar leengedem, de nem igazan latom ertelmet, csak dacbol csinalom, hogy megtanuljam:-) Szerintem a kulcs a sebesseg. Kozepes gyorsan megy nekem a legegyenletesebben. es NEM gombostu, biztositotu:-)))) Parnanal ha minta van, en bizony neha forgatom az anyagot, mert nem latom mit csinalok:-) stipplinghez nem.

Cicvarek: Úgy is le lehet engedni a talpat, hogy miközben ereszted le, egy kicsit tolod hátrafelé a leeresztő kart, így nem fog teljesen lemenni, hanem ún. stoppolóállásba kerül.

6 megjegyzés:

lomaquilt írta...

Valaki megtudná irni, hogy melyik könyvből vannak ezek az oldalak? A magyar nyelvűek.

lomaquilt írta...

Próbáltam felnagyitani és úgy kinyomtatni, de úgy se olvasható!

katafolt írta...

Komórka,az első kettőt én sem tudom,a két utolsó oldal Christa Rolf Foltvarrás,patchwork című könyvének
1oo-1o1.oldala.
http://www.libri.hu/hu/book/kert_es_haz_hobbi/hobbi/foltvarras

lomaquilt írta...

Kösz, hogy irtad, engem az első oldal érdekelne a talpakról.

nana56 írta...

Lehet, hogy nem szabályos, de a munkátokat elismerendő én adtam Nektek egy díjat, kérlek nézzetek be a blogomra.

Névtelen írta...

Jajj te kis tündér, Katafának elmagyarázod a szabad gépi tűzést? Ő ezt egyetemi szinten végzi.